diumenge, 22 d’octubre del 2017
dilluns, 4 de setembre del 2017
Açò no és una poma
Aquest podria ser l'emblema del blog de Cultura Audiovisual que encetem aquest curs. Efectivament, allò que apareix en aquesta entrada no és una poma, sinó la imatge d'una poma. Podríem dir que s'assemblen molt, però la imatge de la poma té només dues dimensions. A
més, ni es pot olorar ni es pot menjar.
Sembla obvi, veritat?. Doncs és precisament en aquesta semblança on resideix la coartada amb la qual juguen els que treballen en els mitjans de comunicació per a portar-nos a confondre les imatges que ens mostren -les seues imatges, les seues mirades- amb la realitat.
René Magritte (1898-1967), l'autor de la pintura que tens al costat, és un dels grans pintors del moviment surrealista. Amb quadres com aquest, és dels primers a posar en qüestió eixa relació que es produeix entre la realitat i la seua representació.
Sembla obvi, veritat?. Doncs és precisament en aquesta semblança on resideix la coartada amb la qual juguen els que treballen en els mitjans de comunicació per a portar-nos a confondre les imatges que ens mostren -les seues imatges, les seues mirades- amb la realitat.
René Magritte (1898-1967), l'autor de la pintura que tens al costat, és un dels grans pintors del moviment surrealista. Amb quadres com aquest, és dels primers a posar en qüestió eixa relació que es produeix entre la realitat i la seua representació.
Currículum Cultura Audiovisual II
CULTURA AUDIOVISUAL 2n BATXILLERAT
Bloc 1: Integració de so i imatge en la
creació d’audiovisuals.
Continguts.
- La
funció expressiva del so. Característiques tècniques.
- La
gravació del so: Tipus essencials de microfonia.
- Els
sistemes monofònics, estereofònics, Dolby Surround, 5.1, mp3 i altres
possibles.
Integració
del so en les produccions audiovisuals.
- La
relació perceptiva entre imatge i so: diàlegs, veu en off, efectes especials,
música.
Elements
expressius del so en relació amb la imatge.
- Integració
del so en les produccions audiovisuals.
- L’adequació
de la música i dels sons a les intencions expressives i comunicatives
- Funcions
de la banda sonora.
- Funcions
de la música de cine.
- Conceptes
de música diegètica i música incidental, leitmotiv i música fora de
camp.
- La
banda sonora en la història del cine. Els grans creadors. Primera generació de
grans compositors cinematogràfics. La segona era. Compositors de hui.
- La
banda sonora en el cine espanyol. Els principals compositors: Augusto Algueró,
Roque Baños, Bernardo Bonezzi, Carmelo Bernaola, Antón García Abril, Alberto
Iglesias, José Nieto, Alfonso Santisteban, Adolfo Waitzman, etc.
Les
fites històriques del procés de transformació en els llenguatges i en els
mitjans tècnics en el pas del cine mut al cine sonor
- El
slapstick en l’obra de Max Sennet, Max Sennet, Max Linder y Charlie
Chaplin. La comedia visual en Buster Keaton y Harold Lloyd. La comèdia
dialogada. L’obra cinematogràfica de Woody Allen. La comèdia coral. L’obra
cinematogràfica de Luis García Berlanga.
Bloc 2: Característiques de la
producció audiovisual i multimèdia en els diferents mitjans.
Continguts.
La
indústria cinematogràfica, videogràfica i televisiva segons l’evolució
històrica de les activitats de producció audiovisual.
Procés
de producció audiovisual i multimèdia.
-Organigrames
i funcions professionals en la producció de productes audiovisuals.
Creació
d’imatges en moviment i efectes digitals.
-Els
efectes en la història del cine i la TV: la nit americana, la doble exposició,
el croma, l’edició digital. Condicionants del disseny universal.
Edició
i postproducció de documents multimèdia.
La narració per
mitjà d’imatges fixes (cartells, historieta gràfica, presentacions). La funció
il·lustradora de la imatge (imatge i text).
Estudis
i professions vinculats amb els coneixements de l’àrea.
Autoconeixement
d’aptituds i interessos.
Procés
estructurat de presa de decisions.
Bloc 3: Els mitjans de comunicació
audiovisual.
Continguts.
El llenguatge de
la televisió. Característiques tècniques i expressives.
Els
gèneres i formats de programes de televisió. La televisió del futur.
-Tipologies
de programes per a televisió i la seua realització. Informatius, entreteniment,
drama, comèdia, terror, musicals, concursos, etc. TV interactiva.
Les
fites de la televisió en el llenguatge audiovisual.
-La
televisió a Espanya. Els grans realitzadors.
La
ràdio. Característiques tècniques i expressives. Els gèneres i formats de
programes de ràdio: informatius, magazín, retransmissions esportives, etc.
-Característiques
pròpies de cada gènere. Ràdio interactiva.
Estudi
d’audiències i programació.
-Característiques
de l’obtenció de les dades d’audiència.
-Sistemes
d’elaboració estadística de resultats i transcendència en la producció
audiovisual.
La
ràdio i la televisió com a servici públic.
-Mitjans
de comunicació audiovisual de lliure accés. Internet i la socialització de la
informació, la comunicació i la creació. L’ús responsable de la XARXA. Llibertat
d’expressió i drets individuals de l’espectador.
Bloc 4: La publicitat.
Continguts.
La
publicitat: informació, propaganda i seducció.
Funcions
comunicatives. Funcions estètiques.
Les
noves formes de publicitat: emplaçament del producte, publicitat encoberta i
subliminal, definicions correctes d’ambdós situacions.
La
publicitat en l’esport, claus socials i econòmiques. Publicitat de dimensió
social. Campanyes humanitàries.
Bloc 5: Anàlisi d’imatges i missatges
multimèdia.
Continguts.
Anàlisi
d’imatges fixes i en moviment.
Anàlisi
de productes multimèdia.
Valors
formals, estètics, expressius i de significat de les imatges.
La
incidència dels missatges segons l’emissor i el mitjà utilitzat.
Glossari
de termes conceptuals del nivell educatiu.
Estratègies
de busca i selecció de la informació.
Procediments
de síntesi de la informació.
Procediments
de presentació de continguts.
Procediments
de citació i paràfrasi. Bibliografia i bibliografia web.
dijous, 1 de juny del 2017
Exàmens model PAU
Ací us deixe diverses proves de PAU de Cultura Audiovisual realitzades a Catalunya que he construït tot incorporant-hi les solucions.
Juny 12 Setembre 12 Juny 13 Setembre 13 Juny 14 Setembre 14 Juny 15
Setembre 15 Juny 16 Setembre 16 Juny 17 Setembre 17 Juny 18 Setembre 18
Juny 19 Setembre 19
Aquestes són les propostes d'examen que s'han presentat a diversos llocs que he trobat.
Andalusia Múrcia Madrid País Valencià
Ací us deixe els exàmens de juny i juliol, així com els criteris per a la correcció de l'examen.
Juny 17 Juliol 17 Criteris
Juny 18 Juliol 18
Juny 12 Setembre 12 Juny 13 Setembre 13 Juny 14 Setembre 14 Juny 15
Setembre 15 Juny 16 Setembre 16 Juny 17 Setembre 17 Juny 18 Setembre 18
Juny 19 Setembre 19
Aquestes són les propostes d'examen que s'han presentat a diversos llocs que he trobat.
Andalusia Múrcia Madrid País Valencià
Ací us deixe els exàmens de juny i juliol, així com els criteris per a la correcció de l'examen.
Juny 17 Juliol 17 Criteris
Juny 18 Juliol 18
dimecres, 31 de maig del 2017
Anàlisi de productes multimèdia
Valors
formals, estètics, expressius i de significat de les imatges
La
incidència dels missatges segons l’emissor i el mitjà utilitzat
Etiquetes de comentaris:
anàlisi productes multimèdia,
Cultura Audiovisual II
Subscriure's a:
Missatges (Atom)