dissabte, 14 d’abril del 2018
La publicitat en l’esport, claus socials i econòmiques. Publicitat de dimensió social. Campanyes humanitàries
Etiquetes de comentaris:
Cultura Audiovisual II,
publicitat i esport
dimarts, 10 d’abril del 2018
Les noves formes de publicitat:publicitat encoberta i subliminal
Es considera publicitat subliminal tot aquell
missatge audiovisual (compost per imatges i sons) que s'emet per davall del
llindar de percepció conscient i que incita al consum d'un producte. També és
aplicable a aquells missatges visuals que contenen informació que no es pot
observar a simple vista, com per exemple els anuncis d'imatge fixa en revistes
il·lustrades o en cartells.
L'ús de missatges subliminals pot efectuar-se en
tots els mitjans de comunicació, incloent subestímuls verbals o dibuixats, en
fotogrames de pel·lícules o vídeos, en anuncis de revistes i periòdics, etc.
Pot dir-se que on existisca qualsevol mitjà de comunicació visual o auditiu, la
comunicació inconscient és possible. La publicitat subliminal no pretén res que
no intente la publicitat conscient, sinó només augmentar la seua eficàcia. Les
finalitats són les mateixos, el que varia són els mitjans.
En el cas de les imatges en moviment l'ésser humà
no és capaç de percebre de manera conscient cadascuna de les imatges que es
projecten sobre una pantalla a una cadència de més de 14 imatges per segon. No
obstant açò, el cervell sí que és capaç de percebre-les, de tal manera que
qualsevol missatge que s'inserisca per aquest mètode pot ser percebut de forma
subconscient, cosa que alguns han aprofitat per a afirmar que aquest tipus
d'imatges influeixen en la voluntat de l'individu a l'hora de realitzar una
determinada activitat (consumir un determinant producte o marca; sentir algun
tipus de sensació, plaent o repulsiva; o incitar alguna necessitat: sigueu,
fam, terror, etc.).
En suma, els estudis més recents en el camp de la publicitat subliminal, finalment han demostrat que si les condicions són les correctes els missatges subliminals funcionen.
En suma, els estudis més recents en el camp de la publicitat subliminal, finalment han demostrat que si les condicions són les correctes els missatges subliminals funcionen.
Aquest tema és tractat en una pel·lícula canadenca que se'n diu Agency dirigida per George Kaczender al 1980. En ella se’ns conta com un magnat decideix comprar una agència de publicitat. Prompte comencen a passar coses estranyes en l'agència, cosa que porta a un dels seus empleats a investigar el que està passant. Quan és assassinat, un altre dels seus companys de treball, iniciarà les perquisicions descobrint que, en realitat, el que es pretén en l'Agència és influir en l'espectador i manipular-lo mitjançant missatges polítics subliminals.
Etiquetes de comentaris:
Cultura Audiovisual II,
publicitat encoberta i subliminal
dimecres, 28 de març del 2018
Treballs 3a Avaluació
- El primer treball serà fer un spot publicitari estàtic, és a dir en fotografia.
- El segon treball serà fer un spot publicitari dinàmic, és a dir un vídeo.
- El tercer treball serà fer els exàmens que aparegueren en les proves PAU del curs anterior: el de juny i el de juliol.
- El quart treball té a veure amb la pel·lícula Citizen Kane. Tot i que Orson Welles tècnicament no inventà res, tanmateix és una de les pel·lícules més valorades a la història del cinema. Investigueu i descobriu per què té aquesta consideració, és a dir quines coses fa Orson Welles en aquesta pel·lícula perquè es parle d'un abans i un després en el cinema.
dimarts, 20 de març del 2018
Les noves formes de publicitat: emplaçament del producte
L’emplaçament de producte és la inclusió de
productes i serveis comercials en obres cinematogràfiques o televisives a canvi
de contraprestacions econòmiques o en espècies (p. ex.: una col·laboració en la
promoció d'aquestes obres). Aquesta tècnica de comunicació comercial ha experimentat un
gran increment d'ús en molt poc de temps, tant al món cinematogràfic com en
l'àmbit de la publicitat i el màrqueting. Des de principis dels anys 90, a més a més,
des de la investigació en publicitat i nous mitjans s'ha començat a prestar
especial atenció a aquest fenomen, del qual no hi havia bibliografia fins fa
uns anys.
En la televisió espanyola és un fenomen
relativament recent. La primera sèrie a practicar-ho va ser Farmacia de guàrdia, amb certa timidesa. Els productes només formaven part de
l'escenari, quasi no existia una manipulació per part dels actors. Però va ser Médico de familia la sèrie que realment ho va posar en pràctica.
Avantatges
de l'emplaçament de producte
1. En integrar la marca en el transcurs de la història, es pot mostrar el seu ús quotidià.
2. No existeix la possibilitat que aparega la competència en eixe mateix espai.
3. L'espectador està atent al que ocorre en pantalla. Està veient els seus personatges favorits, està relaxat i està predisposat.
4. Les marques apareixen associades als personatges
més populars de la televisió, als actors més coneguts, la qual cosa en la
publicitat convencional seria caríssim.
5. Per a la productora és una bona font
d'ingressos. Redueix costos de producció.
6. En usar marques conegudes, dóna naturalitat i realisme a les seqüències. Si està ben resolt, pot donar versemblança a les escenes. Més que el que apareguen ficticis amb la marca tapada o dissimulada.
6. En usar marques conegudes, dóna naturalitat i realisme a les seqüències. Si està ben resolt, pot donar versemblança a les escenes. Més que el que apareguen ficticis amb la marca tapada o dissimulada.
7. Per a l'anunciant és infinitament més barat que
la publicitat convencional.
8. Va a aparéixer d'una forma constant, durant tots
els capítols que s'hagen contractat. Si no apareix bé en un, es pot compensar
en el següent.
https://www.marketingdirecto.com/marketing-general/publicidad/10-inolvidables-ejemplos-de-product-placement-metidos-a-veces-con-calzador
Si
bé l'emplaçament de producte està legalment regulada, pot passar que en
el producte audiovisual hi haja publicitat encoberta i aquesta sí que
és il·legal. La publicitat encoberta es dóna quan el destinatari no és
conscient que
aquesta manifestació constitueix una activitat publicitària, fent-li
l'efecte
que es troba davant un missatge difós per un tercer imparcial alié a
l'anunciant. Es produeix un engany als destinataris, però no sobre el
contingut
del missatge sinó sobre la manera o la forma de presentar la mateixa,
perquè el
destinatari al no reconèixer la publicitat com tal li atorga una major
credibilitat. la presentació verbal, visual o sonora dels béns o serveis
i que
tinga propòsit publicitari i puga induir a error al públic.
Etiquetes de comentaris:
Cultura Audiovisual II,
Emplaçament de producte
dilluns, 5 de març del 2018
Història de la publicitat
Història de la publicitat
Us presente dos vídeos que tracten sobre la publicitat.
El primer es un documental que va fer Canal + amb motiu de la celebració a Barcelona del Congrés Mundial de la Publicitat al 1992. Efectua un repàs al passat i al present d'aquella època d'aquest sector i hi participen algunes de les veus més reputades del món audiovisual.
El segon el va emetre Canal Historia al 2007, per commemorar el 50 aniversari del primer espot que va aparéixer a Espanya al 1957. Aquest documental ens conta la història de la publicidad en televisió partint dels primers anuncis, que estaven fets en directe i en els qual s'usaven cartrons retolats de les agències. A través de historiadors, sociòlegs i publicitaris prodrem comprovar com, a través dels anuncis, es van produint els canvis en la societat espanyola a l'últim mig segle I també quin fou el procés que portà el nostre país a ser un líder mundial en la creació de publicitat per a la televisió.
Us deixe també un parell de documents, que a diferència dels vídeos, expliquen de manera més detallada, tan la història de la publicitat, com les seues característiques.
Us presente dos vídeos que tracten sobre la publicitat.
El primer es un documental que va fer Canal + amb motiu de la celebració a Barcelona del Congrés Mundial de la Publicitat al 1992. Efectua un repàs al passat i al present d'aquella època d'aquest sector i hi participen algunes de les veus més reputades del món audiovisual.
El segon el va emetre Canal Historia al 2007, per commemorar el 50 aniversari del primer espot que va aparéixer a Espanya al 1957. Aquest documental ens conta la història de la publicidad en televisió partint dels primers anuncis, que estaven fets en directe i en els qual s'usaven cartrons retolats de les agències. A través de historiadors, sociòlegs i publicitaris prodrem comprovar com, a través dels anuncis, es van produint els canvis en la societat espanyola a l'últim mig segle I també quin fou el procés que portà el nostre país a ser un líder mundial en la creació de publicitat per a la televisió.
Us deixe també un parell de documents, que a diferència dels vídeos, expliquen de manera més detallada, tan la història de la publicitat, com les seues característiques.
Etiquetes de comentaris:
Cultura Audiovisual II,
publicitat
dijous, 1 de març del 2018
La publicitat: informació, propaganda i seducció
La publicitat: informació, propaganda i seducció
La publicitat
Anàlisi de la imatge publicitària
La publicitat o l'art de persuadir
Característiques de la publicitat
La publicitat
Anàlisi de la imatge publicitària
La publicitat o l'art de persuadir
Característiques de la publicitat
Etiquetes de comentaris:
Cultura Audiovisual II,
la publiicitat
dilluns, 12 de febrer del 2018
La ràdio i la televisió com a servici públic
Servici públic de ràdio i televisió espanyola
Els mitjans de comunicació d'accés lliure
L’ús responsable de la XARXA
Llibertatd’expressió i drets individuals de l’espectador
Els límits de la llibertat d'expressió
Mitjans
de comunicació audiovisual de lliure accés. Internet i la socialització de la
informació, la comunicació i la creació.
L’ús responsable de la XARXA
Llibertatd’expressió i drets individuals de l’espectador
Els límits de la llibertat d'expressió
Subscriure's a:
Missatges (Atom)